экология жана адам дилбаян

экология жана адам дилбаян


Экология-деген эмне? Экология (грек тилинен oikos - үй, мекен,жашаган жер жана logos - илим,окуу. Түздөн түз которгондо: үй жөнүндө илим, ал эми адамзат үчүн үй бул Жер планетасы.)- организмдердин өз ара жана айлана чөйрө менен болгон байланышын изилдөөчү илим. Тирүү организмдин жашоо шартын жана организмдердин жашоо чөйрөсү менен өз ара байланышын изилдөөчү илим. Экологиянын өтө көп аныктамалары бар, бирок көпчүлүк окумуштуулар, “ Экология – тирүү организмдердин тиричилигинин шартын изилдөөчү жана организмдер менен чөйрөнүн ортосундагы өз ара байланышын изилдеген илим”, дешет.


кыргыз – орус славян университети. Реферат Жаратылыш жана адам. Бишкек 2014. План: 1. Жаратылыш деген эмне? 2. Жаратылыштын адам-затынын жашоосунун мааниси. 3. Жаратылыштын азыркы учурдагы аталы. 4. Жыйынтык. Жаратылыш деген эмне? Айланага кѳз чаптырып кѳрчү. Ооба, сен күндү, асманды,булутту, жерди, ѳсүмдүктѳрдү, жаныбарларды кѳрѳсүң. Мына ушулардын баары жаратылыш. Күн, асман, булут, таштар, суу, жаан, кар булар жансыз жаратылыш.


Экология- организмдердин өз ара жана айлана чөйрө менен болгон байланышын изилдөөчү илим. Тирүү организмдин жашоо шартын жана организмдердин жашоо чөйрөсү менен өз ара байланышын изилдөөчү илим. Экологиянын өтө көп аныктамалары бар, бирок көпчүлүк окумуштуулар, “Экология – тирүү организмдердин тиричилигинин шартын изилдөөчү жана организмдер менен чөйрөнүн ортосундагы өз ара байланышын изилдеген илим”, дешет.


Жаратылыш жан досум Жашоо денгээлин көтөрүү максатында технологияларды жакшыртып, бир гана токойду карап көрөлү, башкача айтканда жыгачты тез даярдоочу түрдүү машиналарды ойлоп чыгарууда. Бирок табият кырсыктарынан коргону эч кимдин азырынча колунан келе элек. Адам баласына табиятты сыйлап, апасындай сүйүшү керек. Анткени, табиятка балта чабуу, өз келечегибизге балта чабууга барабар. Адам баласынын табият менен болгон байланышы адам тарыхынан эле бирге келе жатат. Төрөлгөнүбүздөн баштап бизи курчап турган бул табият эмеспи. Жыш токойлор жана майда капчыгайлар, деги эле өсүмдүктөр бизге эң кере.


Адам жана жаратылыш. (кыскача ангеме ). Адам жаралып бул дуйного келген менен колунан бир нерсени жасоону колунан келген эмес курсагы ачып кыйналат. Ошол кезде жаратылыш оз момосун озундо болгон нерселерин берет адамга болгон жардамын берет. Адам ага ыраазы болуп, жаратылыш мн достошот, экоо сырдашып, ырдашып чымчыктардын ундорун угушуп бактылуу кундорду откозушот. Арадан бир кыйла убакыт откондон кийин, башка адамдар келе башташат . Адам адамдар мн достошуп оз суйуусуно жолугуп, жаратылыш досун унуттуп калат.Кундор отуп адамга ийгилик жылмайып коп жетишкендикке жетишет.


Сабактын жабдылышы: маркер, ватман, жаратылыш жана өсүмдүктөр тууралуу сүрөттөр, плакаттар 3-минуталык слайд. I Жаңы теманы баяндоо: Кана балдар жаратылыш жана аны курчап турган чөйрө менен таанышуубузду баштайлы. Жаратылыш деген эмне? -Айланаңа көз чаптырып көрчү. Өсүмдүктөр, жаныбарлар, адам булар жандуу жаратылыш. Канаттуулар да, айбандар да, кескелдириктер да, жыландар да, ташбакалар да, бакалар да, балыктар да, курт-кумурскалар да, курттар да жаныбарлар экенин эсиңен чыгарба. Жаратылыш бул биздин айланабыздагы өтө таң каларлык нерселер.


Дилбаян тема : жаратылыш жан досум План: 1.Киришүү 2.Кызыл китепке киргизилген жаныбарлар. 3.Жаратылышка байланышкан чыгармалар. 4.Адам баласынын жаратылышка болгон азыркы мамилеси. 5.Бышыктоо. ким дилбаян жазып берсе 25 бар берем. 1. Смотреть ответ. Войди чтобы добавить комментарий. Ответ. 1. alexkotov553.


Экология. АДАМ. КООМ 2-схема. Кыргызстандын аймагындагы климаттын өзгөрүшү, жер фондусунун жакырданышы жана биологиялык ар түрдүүлүктүн кыскарышы менен байланышкан терс процесстердин симптому байкалгандыгын айгинелеп турат. Бул процесстер жер, суу биологиялык ресурстарга таасир тийгизет, аларды сарамжалдуу пайдалануу жашоо турмушту камсыз кылуунун милдеттүү шарты болуп гана саналбастан, жумушсуздукту жоюу өлкөнүн туруктуу өнүгүшүн камсыз кылуунун негизги факторлору болуп саналат. Төмөндөгү негизги милдеттер.


Ар бир адам табият жана анын бөлүктөрүн айлана-чөйрөгө этияттык менен акылмандык мамиледе болуусу, жаратылыш байлыктарыны коргоо, көбөйтүрүү тирүү организмдин жер жүзүнө таркалуусу, өнүгүшү,алардын жашоо чөйрөсүнө калыптануусу, чөйрө жана башка тирүү организмдер менен өз ара байланыштары, планетабыздагы жашоого кооптондуруучу факторлор жана аларды жок кылуучу биологиялык мыйзам жана теорияларды үйрөнүү зарыл. Экология жана жашоо. I Бөлүм мазмуну менен таанышып, Сен: Ø тирүү . Экология – организмдердин өз ара жана айлана-чөйрө менен байла­ ныштари жөнүндөгү предмет.


Геология и экология. 1. Омуров Ж.М., Махмутов А. Экспертиза промышленной безопасности…. . 2. Сатыбалдиева Д.К., Таштанбаева В.О. Анализ воздействия сточных вод на окружающую среду…. .…. Сабакта студенттерге дилбаян жаздыруу жазуу ишмердүүлүгүнө үйрөтүүчү жана социалдык компетенттүүлүктөрдү, инсандык баалуулуктарды калыптандыруучу негизги форма катары каралып, айрыкча мааниге ээ болушу керек эле. Жаратылышты жана адам укугун коргоо боюнча Кыргызстанда кандай уюмдарды жана иш-аракеттерди билесиңер? Бул иш-аракеттен силерди таң калтырган, кызыктырган кандай жаңы маалыматтар кездешти?


Экология терминін ғылымға енгізген адам Эрнст Геккель болып саналады. (1866). Экология ғылымы жедел дамып, көптеген жаңа салалары пайда болды. 19 ғасырдың аяғы, 20 ғасырдың басында ғалымдар негізінен жекелеген факторлардың, әсіресе климаттық факторлардың, организмдердің таралуы мен сан динамикасына әсерін зерттеді. Осы келе жатқан жана жыл Елбасымыз Н.Ә. Назарбаев Жастар жылы деп жариялап отырғанда, біздің аулдың жастарының денсаулығы сын көтермейді. Мұндай өкінішті жағдайлар тек Бадам-2 елді мекенінде ғана деп айта алмаймын. Елбасымыз Н.Ә.Назарбаев өзінің барлық Жолдауларында мемлекеттің мықты болуы білім мен ғылымды дамытуға байланысты екенін айтып келеді.


Жалпы жонунан алганда, адам баласынын тарыхы бул согуштардын, мамлекеттердин, техниканын жана башкалардын тарыхы эмес, маданияттын тарыхы. Ма-даниятсыз адам айбандан айырмасы жок, ортозаар адам келип чыгат эле. Маданият – адам баласынын уруулук белгиси. Адам баласы тїпкї тегинен калган бир да инстинктин жогот-кон жок. Адам баласынын биологиялык мїчє катарын-дагы єнїгїїсї токтоп, эми маданияттуу адамдын тарыхы башталды. Адам баласынын тарыхынын чыныгы маўызы – маданияттын таасири, кїчї менен инстинктерди жак-шыртуу, адамгерчиликтїї кылуу.


Қазіргі кездегі экология ғылымы ғаламдық барлык ғылымдардың салаларына араласа отырып экономикалық, әлеуметтік, рухани мәсе-лелердің негізін қамтитын, соның ішінде қоғам мен адамның ара-қатынасының себептерін анықтайтын күрделі ғылым. Әсіресе қоғам арасындағы саясаттың бағытына да араласатын, соның ішінде табиғатты корғау, калпына келтіру мәселелері жөнінен экологиялық сараптама, білім беру экологиялык шешімдерге негіз бола-тын ғылым. Адам - таби-ғаттың туындысы, онсыз өмір сүре алмайды^. Адам экологиясын ғылыми түрғыдан карастыруға, оны зерттеуге үлкен әсер еткен XX ғ. өмірге келген "Қоршаған орта түсінігі".


27. Мурзаев Н.Т. Дилбаян жөнүндө сөз (дилбаян жаздыруунун 70-80-жылдардагы жана азыркы абалы) …. 101. 28. Нарозя А.Г. Поэтика лирической драмы Мара Байджиева …. Эмгек жана аны менен эне тил – адам баласынын бардык маданиятын, бардык адабиятын жаратуудагы башкы булактар. Ошондуктан тил каражаттарын күндөлүк турмушта ийгиликтүү колдоно билүү талабы байыркы замандардан бери күн тартибине коюлуп, эл тарабынан талкууга алына баштаган» [2: 65]. Тилдин тазалыгы коомго байланыштуу. практического симпозиума "Экология и традиционные религиозно-магические знания". – м. 2001. – с. 280-281.


Бирок ар бир адам изденүүнүн үстүндө болуш керек. Чыңгыз Айтматовдун “Адам кийген кийимине мактанып, ичкен ашына семирип, ток пейил тартып жыргап жатып калды дегенче анын адамдык сапатынын жоголгону дей бер”-деген. Демек, мугалим ар дайым изденүүнүн үстүндө болуусу зарыл. Дилбаян: “Ч.Айтматовдун “Биринчи мугалим” повести менен менин алгачкы таанышуум жана кийинки жылдарда Дүйшөнгө болгон мамилемдеги өзгөрүүлөр”. План: Киришүү.


Кыска дилбаян жазуу жана талкуулоо. Фильм көрүү жана анын айланасында талкуу өткөрүү: чыгарманын тексти менен салыштыруу; жаңы окуяларды, каармандарды табуу, алардын киного киргизилиш себебин аныктоо; актердук чеберчиликтерин кыргыз тилинде айтып берүү. Жалил Садыков «Эненин жүрөгү» (2 саат) Уламыштын адеп-ахлактык теманы көтөрүп чыгышы.


Экология терминін ғылымға енгізген адам Эрнст Геккель болып саналады. (1866). Экология ғылымы жедел дамып, көптеген жаңа салалары пайда болды. 19 ғасырдың аяғы, 20 ғасырдың басында ғалымдар негізінен жекелеген факторлардың, әсіресе климаттық факторлардың, организмдердің таралуы мен сан динамикасына әсерін зерттеді. Осы келе жатқан жана жыл Елбасымыз Н.Ә. Назарбаев Жастар жылы деп жариялап отырғанда, біздің аулдың жастарының денсаулығы сын көтермейді. Мұндай өкінішті жағдайлар тек Бадам-2 елді мекенінде ғана деп айта алмаймын. Елбасымыз Н.Ә.Назарбаев өзінің барлық Жолдауларында мемлекеттің мықты болуы білім мен ғылымды дамытуға байланысты екенін айтып келеді.


Адамның күрделі организмі заттар айналымына қатысады және оның заңдарына бағынады. Адам организмі басқа да тіршілік иелері сияқты оттегіні, суды және тағамды қажет етеді, тіршіліктің тәуліктік және маусымдық ритміне бағынады, температураның өзгеруіне, күн сәулесінің интенсивтілігіне т. б. осындай табиғат құбылыстарына тәуелді. Адамның өмірі тек биологиялық және табиғи факторларға ғана тәуелді емес, сонымен бірге, әлеуметтік факторларға да тәуелді. XХ ғасырда адам экологиясының жаңа бағыт ретінде ғылыми анықтамасы болмады.


Адам биологиялык социалдык жана маданий эволюциянын жыйындысы катары. Администрация сайта не проверяет возможные ошибки, которые могут встретиться в тестах. Адам жана жаратылыш. Адам биологиялык социалдык жана маданий эволюциянын жыйындысы катары. Система оценки: 5 балльная. Список вопросов теста. Вопрос 1. Адамдарды жакшы коруго жана сыйлоого негизделген дуйнолук коз караш бул-. Варианты ответов. Гуманизм.


Адам жана Nature: өз ара. Эйнштейн бир адамдар мындай деди: - Биз Аалам менен аталган бүтүндөй бир бөлүгү. Бул бир бөлүгү убакыт жана мейкиндикте да чектелүү. бир адам өзүнчө бир нерсе катары сезилет да, ал өзүн-өзү алдоо. адам менен жаратылыштын ортосундагы байланыш ар дайым улуу акылын кам көрүп келет. Айрыкча, азыркы учурда, башкы бир адам дүйнөнүн бир түрү катары жашоо проблемасын алып, биздин планетадагы жалпы тиричиликтин сактоо көйгөйүнө артылат. биз аны ылайыкташтырууга аракет кандай жолдор менен адам менен жаратылыштын ортосундагы өз ара байланышты, көрсөтүүгө үйрөнүү үчүн, бул макала.


Мында эссе-дилбаян өзүнүн эркин формасы, эркин көлөмү, эркин мазмуну, учкул ойлуулугу, андагы философиялуу ой жүгүртүүсүнүн күчтүүлүгү менен жана да жазуучу адамдын жекече стили менен айрымаланган жазуу ишинин бир формасы катары чыга келет. Андай болсо, эссе-дилбаянда жазууда эмнелер көӊүлгө алынууга тийиш?


өсүмдүктөрүнүн мисалында. жансыз жана жандуу. жаратылыштын экология-. лык факторлору. Өсүм . Адам жана аны курчап турган чөйрө. Адамдын организми: органдар жана органдар системаларынын түзүлүшү, алардын функциялары. Клетка – адамдын организминин түзүлүшүнүн жана жашоо-тиричилигинин бирдиги.

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

чудо пропись илюхина ответы часть 3 страница 25

гдз 10 клас зарубіжна література ісаєва

гдз англійська мова get 200 book 1